,

בית הספר והצוות החינוכי

בית הספר והצוות החינוכי

אחת מזירות ההתמודדות המרכזיות של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז היא בית ספר.

הלימודים בבית ספר דורשים מהילד להתרכז במשך זמן רב, לחיות בתוך מסגרת, לקבל עליו סמכות ולהישמע להוראות וכללים. אלו בדיוק החולשות  של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז.  בי”ס לא מאפשר מקום לביטוי היכולות של בעלי הפרעת קשב וריכוז: יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, רמת אנרגיה גבוהה, ספונטניות וכו’. מערכת החינוך מחייבת אותם להקדיש 15 שנה מהחיים שלהם ללימודים קונפורמיסטיים.  לא קל.

יחד עם זאת, יש הרבה מה לעשות כדי שילד יצליח בבית ספר ואף ייהנה שם! צריך רק לדעת איך לגרום לילד לשתף פעולה עם הבית ספר – או יותר נכון לגרום לבית ספר לשתף פעולה אתנו 😉

איך עושים זאת?

קשר עם המורה

חשוב שאתה ההורה תבנה מערכת יחסים חיובית וטובה עם המורה.  להיות חלק תומך פעיל וחיובי להצלחת ילדך בשנה הקרובה.  על מנת להצליח במטרה זו כדאי להיות מעורב בלימודים שלו: להתקשר או לקפוץ לבקר את המורה לעתים קרובות.  זה חשוב מכמה סיבות:

1. כדי שהמורה תכיר אותך וילדך (ובעיקר, שאת תכירי אותה ותדעי עם מי יש לך עסק;)
2. כדי שהמורה תדע שאתם הורים אכפתיים, מסורים וחשובה לך הצלחת ילדך (זה ייצור אצלה גם מחויבות, לא?)
3. שתדע שחשוב לך לשתף פעולה (אז גם היא תשתף אתך פעולה)
4. שתבין שאת/ה בצד שלה ולא נגדה (אז למה שתלחם בכם?)

השיחה הראשונה היא שיחת היכרות, שיחה נעימה וקלילה ולאחר מכן שיחות שיעזרו לכם ביחד לפתור בעיות.  והדגש הוא על ה”ביחד” – וכאן אני רוצה להדגיש כמה חשוב שההורים ירגישו באותו צד של המורים – ולא אחד נגד השני.

ועוד נקודה קטנה. כשהמורה מתקשרת להתלונן על הילד – היא בעצם זועקת לעזרה! היא פשוט מחפשת כלים להתמודד איתו וכאן התפקיד שלך כהורה הוא מאוד משמעותי – לגשר בין המורה לילד, ולזה אתה צריך לוודאות שיש לך מספיק ידע וכלים להעביר למורה.